Hírek,  Internet

Újra elérhető az M&S weboldala, lehetőség nyílik a böngészésre

A Marks & Spencer weboldala ismét elérhető, miután a felhasználók több órán keresztül nem tudtak böngészni. Az elmúlt hetekben a vásárlók nem tudtak online rendeléseket leadni, mivel a kiskereskedő a kibertámadás következményeivel küzdött. Szerdán este a weboldal teljesen leállt, és a látogatók egy üzenetet láthattak, amelyben az állt: „Sajnáljuk, hogy jelenleg nem tud böngészni az oldalon. Frissítéseket végzünk, és hamarosan visszatérünk.” Azonban csütörtök reggel hét óra után a cég megerősítette, hogy a weboldal ismét nyitva áll a böngészésre, miután éjszakai frissítéseket végeztek.

A Marks & Spencer szerdai bejelentése szerint a kibertámadás várhatóan körülbelül 300 millió fonttal csökkenti az idei profitját, és bár ennek egy része biztosítással fedezhető, a szám jóval magasabb, mint amit az elemzők előre jeleztek. A cég hozzátette, hogy online szolgáltatásai júliusig továbbra is zavarokkal fognak küzdeni, és a helyzet fokozatosan fog visszatérni a normális kerékvágásba. A kibertámadás következtében a Marks & Spencer bejelentette, hogy néhány személyes ügyféladatot elloptak, amelyek között telefonos számok, lakcímmel kapcsolatos információk és születési dátumok is szerepelhetnek. A nagyáruház azonban megnyugtatta vásárlóit, hogy az adatlopás nem érintette a felhasználható bankkártya- vagy fizetési adatokat, valamint a fiók jelszavakat, de hozzátették, hogy az online rendelési előzmények ellopása lehetséges.

A kibertámadás a húsvéti hétvégén történt, kezdetben a click-and-collect és a kontaktmentes fizetésekre gyakorolt hatással. Néhány nappal később a Marks & Spencer felfüggesztette az összes online rendelést. Stuart Machin, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy „az elmúlt hetekben egy rendkívül kifinomult és célzott kibertámadással kellett megbirkóznunk, amely korlátozott időszakos zavarokat okozott.” A rendőrség egy hírhedt angolul beszélő hacker csoport, a Scattered Spider nyomozására összpontosít, amelyről úgy gondolják, hogy a Co-op és a Harrods elleni támadások mögött is áll. Azonban a Marks & Spencer szenvedett a legnagyobb mértékben az incidens következményeitől.

Csütörtök reggel a weboldal kapcsán kiadott nyilatkozatában a Marks & Spencer hangsúlyozta, hogy „weboldalunk nyitva áll a böngészésre. Miközben dolgozunk azon, hogy helyreállítsuk a normális működést vásárlóink számára, éjszakai frissítéseket végzünk.” A vásárlók immár közel egy hónapja nem tudtak online rendeléseket leadni a kibertámadás miatt, amely komoly kihívások elé állította a céget. Az üzletlánc számára a helyzet nemcsak a vásárlói élményre, hanem a pénzügyi eredményekre is kihatással van, mivel a kibertámadás következményeként a cégnek komoly anyagi veszteségekkel kell szembenéznie.

A Marks & Spencer nemcsak a kibertámadás következményeivel küzd, hanem a piacon tapasztalható fokozódó versennyel is. Az új lehetőségek, amelyeket a cég keresőmotorja kínál, azt is jelzi, hogy a Marks & Spencer tisztában van azzal, hogy a mesterséges intelligencia alapú cégek egyre inkább növekvő konkurenciát jelentenek. Ian Stuart, a HSBC képviselője szerint a bankok „óriási” összegeket költenek az IT rendszereik megerősítésére, hogy megvédjék magukat a hasonló támadásoktól. A helyzet tovább bonyolódik, mivel az NHS mentális egészségügyi várólistái rekordmagasságokba emelkedtek, és a chatbotok mint lehetséges megoldás merülnek fel a problémák kezelésére. A Marks & Spencer tehát nem csak a kibertámadás nyomán kell, hogy helytálljon, hanem a jövőbeli kihívásokkal is szembe kell néznie, hogy megőrizze piaci pozícióját és vásárlói bizalmát.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c0k374x1y8do

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük